Kil – Mel Wallis de Vries

Ik wilde al een tijdje de boeken van mel Wallis de Vries lezen. Maar ik voelde er niet zoveel voor meteen een dik boek aan te schaffen. Toen ik Kil voorbij zag komen op bol.com voor maar 4 euro twijfelde ik geen moment en bestelde hem meteen!

Op een verlaten industrieterrein wordt het lichaam van een meisje gevonden. Het lijkt het werk van een wrede moordenaar. De politie staat voor een raadsel. Wat is er met haar gebeurd? En vooral: waarom? Steeds meer ijzingwekkende details komen boven…

Auteur: Mel Wallis de Vries
Uitgever: De fontein
Genres: Thriller, YA
Bladzijdes: 79
ISBN: 9789026138294
Uitgave: Hardcover
Prijs: € 3,99
Rating: 7/10

Ik vind het vrij lastig om van dit boek een recensie te schrijven, simpelweg omdat hij zo kort is! Hij is maar 79 bladzijden lang en ik had hem binnen een uurtje helemaal uit. Dit betekend echter niet dat ik er niet van genoten heb. Zoals ik net al zei wilde ik al een tijdje een boek lezen van Mel Wallis de Vries. Kil is een perfecte manier om kennis te maken met deze schrijfster.

Het boek heeft een erg sterke inhoud die je vast houd tot het einde. Er zit ook wel een plottwist in die ik wel kan waarderen. Ik had niet verwacht dat zo’n kort verhaal zo ontzettend spannend kon zijn. Het nodigde me zeker uit om meer boeken van Mel te gaan lezen. Ik ben meteen nieuwsgierig geworden naar haar andere boeken en die staan nu dan ook zeker op mijn wishlist!

Toch kan ik dit boek niet hoger dan een 7 geven. Het verhaal is erg sterk, maar zelfs in zo’n kort verhaal kan je de karakters misschien net wat meer diepgang geven. Je leert Thyrza bijna niet kennen, net zoals de politieagent die het lichaam ontdekt (van wie ik nu dus alweer de naam ben vergeten). Daarbij ben ik ook geen groot fan van het wisselend perspectief. In dit boek werkte het wel redelijk, omdat je door het wisselend perspectief meer te weten en dichter bij de ontknoping kwam. Dit vond ik erg sterk gedaan. Daarnaast heeft Mel een simpele schrijfstijl die makkelijk te snappen is. Ze schrijft op een bepaalde manier waarop ze echt heel mooi de spanning opbouwt. Ik ga zeker meer boeken lezen!

Kil is geen boek die je moet gaan lezen als je veel diepgang verwacht, maar het is een erg goede kennismaking naar de boeken van Mel Wallis de Vries!